3 Έλληνες μαθητές φτιάχνουν μία εφαρμογή για την καλύτερη μάθηση φυσικής με διασκεδαστικό τρόπο!
Ορισμένες έννοιες της Φυσικής θα γίνουν πιο κατανοητές σε ανθρώπους που δεν ξέρουν καλά Φυσική. Το παιχνίδι δίνει και την δυνατότητα όσο προχωράει να πηγαίνει σε πιο δύσκολες πίστες, με πιο δύσκολους τρόπους επίλυσης.
Ο Πέτρος, ο Γιώργος κι ο Κώστας είναι 17 χρονών, πηγαίνουν στην τρίτη λυκείου και ανήκουν στη γενιά αυτή που κάνει από πολύ νωρίς θαυμαστά πράγματα. Φέτος θα δώσουν πανελλήνιες. Όταν ήρθαν στο γραφείο μας για να γίνει η συνέντευξη, αμέσως μετά το σχολείο, κοιταζόμασταν μεταξύ μας με απορία και αναρωτιόμασταν «πώς είναι δυνατόν;» γιατί κανείς μας δεν περίμενε ότι είναι τόσο νεαροί. Ο Πέτρος -που λατρεύει τα παιχνίδια και θέλει να σπουδάσει Πληροφορική- ασχολείται με τον προγραμματισμό από τα 11 [!] και με τη βοήθεια των φίλων του σχεδίασε ένα application που μπορείς να κατεβάσεις δωρεάν από το App store: είναι ένα παιχνίδι φυσικής σε μορφή puzzle, το Ilectron.
Ο καθένας τους είναι καλός σε κάτι διαφορετικό. Ο Πέτρος είχε την ιδέα και ανέλαβε τον προγραμματισμό της εφαρμογής. Ο Κώστας μελέτησε την ιδέα του φίλου του και επειδή έχει φοβερή αντίληψη της φυσικής σχεδίασε το παιχνίδι για να στέκει με φυσικούς νόμους. Τέλος, ο Γιώργος που ασχολείται με τη μουσική, έντυσε το παιχνίδι με μπλουζ μουσική που συνοδεύει ευχάριστα τον χρήστη. Από τις 22 Αυγούστου το Ilectron έχει κάνει 200 downloads –αν σκεφτείς το χάος με τον τεράστιο αριθμό εφαρμογών που είναι διαθέσιμες, δεν είναι καθόλου άσχημο νούμερο. Οι τρεις φίλοι μας καλούν να το παίξουμε και μας υπόσχονται ότι θα μας κάνει να κατανοήσουμε κάποιες έννοιες της φυσικής πιο εύκολα και διασκεδαστικά.
Πώς σου ήρθε η ιδέα για το παιχνίδι;
Πέτρος
Ένα απόγευμα στο φροντιστήριο ο καθηγητής μου έλυνε μία άσκηση για την κίνηση φορτισμένων σωματιδίων. Ως δεδομένα η άσκηση έδινε δύο φορτία σε δύο θέσεις και ζητούσε να βρούμε πού θα ισορροπούσε ένα τρίτο φορτίο και πού ισορροπούν όλα τα φορτία μαζί. Εκείνη την ώρα μου ήρθε αυτόματα. Αυτό θα μπορούσαμε να το κάνουμε παιχνίδι. Το ίδιο απόγευμα πήγα στο σπίτι μου ξεκίνησα να το σχεδιάζω στον υπολογιστή. Τότε μίλησα και με τον ψηλό, τον Κώστα, ο οποίος έχει μία εκπληκτική αντίληψη της Φυσικής. Το συζητήσαμε και του άρεσε πολύ η ιδέα. Δέχτηκε αμέσως να σχεδιάσει τις πίστες.
Πώς σου φάνηκε η εμπειρία να σχεδιάσεις ένα application;
Κώστας
Αρχικά σε καλώ να παίξεις το παιχνίδι και πιστεύω ότι η αντίληψή σου στη Φυσική θα βελτιωθεί. (Του είπα προηγουμένως ότι είχα γράψει 5 στη Φυσική στις πανελλήνιες και σίγουρα ξαφνιάστηκε πάρα πολύ). Φτιάξαμε ένα puzzle παιχνίδι. Με βάση την ιδέα που είχε ο Πέτρος εγώ το μελέτησα και το βελτίωσα. Πήρα μολύβι και χαρτί και άρχισα να σχεδιάζω. Ό,τι εγώ έφτιαχνα στο χαρτί, ο Πέτρος το μετέφερε στον υπολογιστή.
Γιατί να παίξει κάποιος το συγκεκριμένο παιχνίδι;
Πέτρος
Ορισμένες έννοιες της Φυσικής θα γίνουν πιο κατανοητές σε ανθρώπους που δεν ξέρουν καλά Φυσική. Το παιχνίδι δίνει και την δυνατότητα όσο προχωράει να πηγαίνει σε πιο δύσκολες πίστες, με πιο δύσκολους τρόπους επίλυσης.
Τι θα θέλατε να κάνετε στο μέλλον;
Πέτρος
Θα ήθελα σίγουρα αν ασχοληθώ με την πληροφορική με οποιονδήποτε τρόπο. Μου αρέσει, το κάνω ήδη έξι χρόνια και δεν μπορώ να φανταστώ το εαυτό μου να ασχοληθεί με κάτι άλλο. Ξέρω ότι τώρα στην τρίτη Λυκείου θα πρέπει να το περιορίσω για να διαβάσω. Εντάξει, δεν κάθομαι και καίγομαι με τις ώρες. Ποτέ δεν το έκανα αυτό, το ελέγχω. Ποτέ ας πούμε δεν θα διαλέξω να κάτσω στον υπολογιστή από το να βγω με τους φίλους μου.
Κώστας
Η δημιουργία μίας εφαρμογής μου φάνηκε πολύ ωραία διαδικασία αλλά εγώ θα ήθελα να περάσω στο Πολυτεχνείο που φέτος έπιασε 19100 μόρια. Εντάξει έχω έναν χρόνο να προετοιμαστώ και ελπίζω να τα καταφέρω.
Γιώργος
Εγώ θα ήθελα να ασχοληθώ με τη μουσική ή σαν ακαδημαϊκή καριέρα ή σαν δάσκαλος μουσικής. Παίζω κιθάρα, λίγο μπουζούκι, κανονάκι και διάφορα άλλα που έχω ξεκινήσει τώρα τελευταία.
Πέτρος
Ο Γιώργος είναι πάντα η πιο ευχάριστη παρέα γιατί πάντα όταν μαζευόμαστε σε σπίτια φίλων, πάντα θα φέρει κάποιο όργανο και θα μας κάνει όλους να περάσουμε πολύ ωραία.
Θα θέλατε να μην υπάρχουν οι Πανελλήνιες;
Πέτρος
Αναμφισβήτητα ναι, δεν έχω κανένα δίλημμα γι’ αυτό. Θα προτιμούσα να γίνονται εισαγωγικές εξετάσεις στα πανεπιστήμια. Θα ήταν καλύτερο να παίρνουμε ένα απολυτήριο Λυκείου, το οποίο θα ήταν δύσκολο, όχι όπως τώρα. Και παράλληλα να είχε ο καθένας έναν φάκελο με τις επιδόσεις και τα κατορθώματα του κάθε μαθητή στο σχολείο. Όλους τους βαθμούς, τις εργασίες, τις επιδόσεις στα αθλήματα. Αυτό θα ήταν πιο δίκαιο.
Κώστας
Δεν μπορεί, εκείνη η μία στιγμή να σου καθορίζει όλο σου το μέλλον.
Έλληνες μαθητές φτιάχνουν μία εφαρμογή για τη φυσική!
Δημοσίευση σχολίου