0



 

To Facebook αποφάσισε

Υπάρχουν ορισμένες εταιρείες τη σήμερον ημέρα που αντί να «υπηρετούν» το κοινό τρέχοντας να ικανοποιήσουν καθεμία του επιθυμία, βρίσκονται πάντα ένα βήμα μπροστά, αναγκάζοντάς το στην ουσία να πηγαίνει αυτό με τα νερά τους. Αυτοί οι λεγόμενοι «trendsetters», εκείνοι που ορίζουν τη μόδα δηλαδή δεν είναι παρά ελάχιστοι σε όλο τον κόσμο (με εξαίρεση φυσικά την αγορά της ένδυσης και υπόδησης). Στα δάχτυλα των δύο χεριών μετριούνται αλλά άπαξ και πουν κάτι, και δείξουν προς μία κατεύθυνση, άπαντες αρχίζουν και τρέχουν προς τα εκεί, κοινό και ανταγωνιστές. Σε μια τέτοια εταιρεία έχει εξελιχθεί το Facebook το οποίο πρόσφατα «έσπασε» στις mobile συσκευές, λανσάροντας το Messenger, μία ξεχωριστή εφαρμογή messaging. Αρκετοί «ξίνισαν» όταν άκουσαν τα νέα όμως μας αρέσει-δεν μας αρέσει, το Facebook το σκέφτηκε αρκετά πριν καταλήξει.


Σε δημόσια τοποθέτησή του και έχοντας δεχθεί ερώτηση από χρήστη, ο ίδιος ο Mark Zuckeberg φρόντισε να εξηγήσει τον λόγο για τον οποίο το Facebook έσπασε στα δύο και μάλιστα δίχως να κρυφτεί πίσω από μισόλογα ή να ωραιοποιήσει τα πράγματα με πι-αρίστικες παπάτζες. Τι είπε; Ότι το messaging πλέον έχει βαρύνουσα σημασία και πως ο μέσος χρήστης του Facebook ανταλλάσσει μηνύματα με άλλους περίπου 15 φορές την ημέρα. Δεδομένου του πόσο δημοφιλές είναι το chatting, ήταν απαράδεκτο να πρέπει να κάνει 1315 «κλικ» και να περάσει από τα αντίστοιχα μενού κάποιος για να chattάρει στο Facebook. Κάπως έτσι λοιπόν, το Facebook προχώρησε στη δημιουργία και δεύτερης εφαρμογής, του γνωστού σε όλους μας Messenger το οποίο έχει να κάνει αποκλειστικά με το messaging.


Ναι, στην αρχή οι γνωστοί… επαναστάτες του καναπέ αφού δήλωσαν αηδιασμένοι από τις πρακτικές του Zuckerberg, διεμήνυσαν ότι δεν επρόκειτο να κατεβάσουν τη νέα εφαρμογή. Ε, ο Mark έβαλε τα κλάματα. Αλήθεια. Ναι, ΟΚ, ξεβολευτήκαμε, η αλήθεια είναι, αλλά μιλάμε για μια εφαρμογή που στοχεύει αποκλειστικά στο messaging και αυτό που κάνει, το κάνει καλά, γρήγορα, εύκολα, άμεσα. Δεν υπάρχει άνθρωπος που να έχει χρησιμοποιήσει την εφαρμογή Messenger και να έχει παράπονα από τον τρόπο λειτουργίας της. Το σημαντικότερο βέβαια για το Facebook είναι ότι λανσάροντάς τη, απέκτησε το δικαίωμα να κοντράρεται στα ίσα με υπηρεσίες όπως το Viber. Ναι, ΟΚ, διαθέτει ήδη το WhatsApp. Λαμβάνοντας όμως υπ’ όψιν μας και το Messenger, το Facebook έχει στην κατοχή του τα 2/3 των κυριότερων παικτών μιας αγοράς που όχι απλά έγινε και πάλι της μόδας αλλά βρίσκεται σε διαρκή άνοδο. Και το 66% είναι κομματάκι καλύτερο του 50%.


Σε κάθε περίπτωση ο Zuckerberg έκανε την ‘ξήγα του και μολονότι και εμένα προσωπικά μου είχε κακοφανεί το «σπάσιμο» των υπηρεσιών του Facebook στα δύο, εντούτοις του αναγνωρίζω πως τουλάχιστον έκανε κάτι καλά. Ο χαρακτήρας του Facebook δεν αλλοιώθηκε στο ελάχιστο την ώρα που οι χρήστες μπορούν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους μέσα από μια εφαρμογή που τρέχει «νεράκι» (και που επιτρέπει στην εταιρεία να την τροποποιήσει κατά βούληση προσθαφαιρώντας χαρακτηριστικά). Αν μπορούσαν μετά τον φίλτατο Mark να πάρουν σειρά για ‘ξομολόγηση οι ιδρυτές του Foursquare θα τους ήμασταν υπόχρεοι.




πηγή


To Facebook αποφάσισε: το chatting είναι της μόδας

Δημοσίευση σχολίου

 
Top