Τελικά οι ξένες γλώσσες είναι... ερεθιστικές;
Πείτε «ναι» σε όσες πιο πολλές γλώσσες μπορείτε!
Αν δεν προσέχατε στο μάθημα αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών κ.τ.λ. στο σχολείο τότε μάλλον θα το μετανιώσετε, όταν διαβάσετε την παρακάτω έρευνα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας Daily Mail, ερευνητές από την Ισπανία και τη Γερμανία υποστηρίζουν ότι, η εκμάθηση μιας καινούριας ξένης γλώσσας ενεργοποιεί το ίδιο τμήμα του εγκεφάλου, όπως όταν κάποιος κάνει σεξ ή τρώει μια σοκολάτα.
Οι ερευνητές βρήκαν, ότι οι άνθρωποι που επεκτείνουν το λεξιλόγιό τους στις ξένες γλώσσες «ερεθίζουν» ένα τμήμα του εγκεφάλου, που ονομάζεται κοιλιακό ραβδωτό σώμα.
Πρόκειται για το κέντρο της ευχαρίστησης του εγκεφάλου, το οποίο «ξυπνά» όταν το άτομο συμμετέχει σε δραστηριότητες όπως το σεξ, η λήψη ουσιών, ο τζόγος ή η κατανάλωση ζαχαρούχων τροφίμων.
Η ερευνητική ομάδα από το Ερευνητικό Ινστιτούτο Bellvitge Biomedical της Βαρκελώνης και από το πανεπιστήμιο Otto von Guericke της Γερμανίας, οδηγήθηκαν στα συμπεράσματα αυτά μετά από πειράματα που διεξήγαγαν σε 36 ενήλικες.
Οι εθελοντές συμμετείχαν σε διάφορα τεστ προσομοίωσης τζόγου και εκμάθησης ξένων γλωσσών και οι μαγνητικές τομογραφίες στους εγκεφάλους τους αποκάλυψαν, ότι και οι δύο δραστηριότητες ενεργοποιούσαν το ίδιο τμήμα.
Οι ερευνητές μπόρεσαν ακόμη να συνδέσουν τον αριθμό των νέων λέξεων που έμαθε κάθε άτομο κατά τη διάρκεια του πειράματος με ένα δείκτη μυελίνης, ο οποίος λειτουργεί ως ένα μέτρο της ακεραιότητας της δομής του εγκεφάλου.
Όσοι εμφάνιζαν υψηλότερες συγκεντρώσεις μυελίνης -ή καλύτερες συνδέσεις με την περιοχή ανταμοιβής του εγκεφάλου- ήταν σε θέση να μαθαίνουν περισσότερες λέξεις.
Ο κύριος στόχος της μελέτης ήταν να διαπιστωθεί σε ποιο βαθμό η εκμάθηση γλωσσών ενεργοποιεί την υποφλοιώδη ανταμοιβή και τα συστήματα υποκίνησης» εξήγησε ο ερευνητής Pablo Ripollés και συνέχισε: «Το γεγονός ότι η εκμάθηση μιας γλώσσας μπορεί να ευνοεί αυτό το είδος κυκλωμάτων στον εγκέφαλο είναι μια ενδιαφέρουσα υπόθεση από εξελικτικής απόψεως».
Οι ερευνητές πιστεύουν ότι μπορεί να υπάρχει μια συναισθηματική σύνδεση στην εκμάθηση νέων λέξεων. Αυτό θα μπορούσε να εξηγεί και το γιατί, καθώς μεγαλώνουν οι άνθρωποι, εξακολουθούν να θέλουν να μαθαίνουν καινούριες λέξεις και τεχνικές επικοινωνίας.
«Από εξελικτικής απόψεως είναι μια ενδιαφέρουσα θεωρία, ότι αυτός ο μηχανισμός θα μπορούσε να έχει βοηθήσει την ανάπτυξη της ανθρώπινης γλώσσας» είπε από την πλευρά του ο επικεφαλής ερευνητής, Antoni Rodríguez Fornells.
Οι ερευνητές ελπίζουν ότι τα ευρήματά τους θα τους βοηθήσουν να αναπτύξουν νέες θεραπείες για ανθρώπους που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εκμάθηση γλωσσών.
Δημοσίευση σχολίου