Λέγαμε πριν μερικές μέρες για την απόφαση της Google να τροποποιήσει τον αλγόριθμό της προκειμένου να μην εμφανίζονται ψηλά torrent sites και άλλοι «περίεργοι» ιστότοποι. Κατόπιν συμφωνίας της με τις RIAA και BPI, η Google δεσμεύτηκε να λογοκρίνει τα αποτελέσματα των αναζητήσεων στη βάση δεδομένων της προκειμένου να κόψει την κίνηση στα sites που είναι υπεύθυνα για την παράνομη διανομή πνευματικής ιδιοκτησίας. Τα παραπάνω μόνο λόγια του αέρα δεν ήταν αφού η Google όχι μόνο έκανε πράξη τα σχέδιά της αλλά αυτά απέδωσαν καρπούς και μάλιστα με τρόπο καθ’ όλα εντυπωσιακό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Searchmetrics, η επισκεψιμότητα του free-tv-video-online.me έπεσε την τελευταία εβδομάδα κατά 96%, αυτή του zippyshare.com 86% ενώ το kickass.to συρρικνώθηκε κατά 66%. Την ίδια στιγμή ακόμα και κατά πολύ γνωστότερες ιστοσελίδες όπως τα Pirate Bay και Torrentz είδαν τις εισόδους τους να καταβαραθρώνονται. Όλα αυτά βέβαια οφείλονται στα δραστικά μέτρα της Google η οποία κατόρθωσε χωρίς καμία υπερβολή να κάνει σε μια βδομάδα όλα όσα η μουσική, ως επί το πλείστον, βιομηχανία απέτυχε να κάνει εδώ και μια πενταετία. Δεδομένης δε της συνέχειας που θα έχει η όλη δράση, τα αποτελέσματα αναμένεται να είναι ακόμα πιο εντυπωσιακά.
Τι συμπεραίνει κανείς από αυτό; Μα φυσικά τι άλλο πέραν της παντοδυναμίας της Google! Όχι, δεν καταλάβατε: τα όσα γνωρίζαμε ως τώρα για την τελευταία δεν είναι τίποτα μπροστά στα όσα μας αποδεικνύει η όλη ιστορία. Η Google, σε περίπτωση που δεν το αντιληφθήκατε ήδη, είναι πλέον και με τη βούλα σε θέση να κάνει ό,τι η ίδια πιστεύει με το διαδίκτυο. Αφού τα πάντα γίνονται μέσω αναζητήσεων (η μηχανή της είναι embedded στους browsers εξ’ άλλου), εφ’ όσον η Google δεν θέλει να βρούμε κάτι, τότε δεν θα το βρούμε, πάει και τελείωσε. Πού οδηγεί αυτό; Σε ένα ίντερνετ κομμένο και ραμμένο στα μέτρα και σύμφωνα με τις επιθυμίες της Google, μας αρέσει ή όχι.
Αν υπάρχει κάτι πιο ανησυχητικό απ’ αυτό, είναι το γεγονός ότι δύσκολα θα βρεθεί κάποιος για να κοντράρει τη Google και να εξελιχθεί στο αντίπαλο δέος, σπάζοντας το μονοπώλιό της. Το Facebook έχει ακόμα δρόμο μπροστά του, η Apple ενδιαφέρεται για ένα συγκεκριμένο κοινό ενώ η Microsoft δεν δείχνει πρόθυμη να βαδίσει στα χνάρια της Google. Οπότε; Ο Θεός να βάλει το χέρι του. Διότι αν καταφέρουμε και βάλουμε χαλινάρια ακόμα και στο ίντερνετ, ε, τότε δεν θα ‘χει απομείνει τίποτε άλλο για να φιμώσουμε.
Τελικά η Google είναι η λύση στο πρόβλημα της πειρατείας;
Δημοσίευση σχολίου